DANIELE TOSTI

Lighting Supervisor at IMAGE ENGINE

FEATURED PROJECTS

DANIELE TOSTI

Lighting Supervisor at IMAGE ENGINE

FEATURED PROJECTS

About Daniele

Daniele Tosti è un Creative Supervisor, sviluppatore e manager con oltre 20 anni di esperienza produttiva in vari campi dell’intrattenimento. Coprendo molteplici ruoli di produzione, come supervisore CG, art director, supervisore dell’illuminazione, capo LookDev e direttore tecnico responsabile, ha guidato e gestito grandi team in vari tipi di produzione: dai videogiochi alla televisione e ai lungometraggi cinematografici.
Durante questo periodo Daniele ha contribuito alle produzioni di alcuni degli Studios più illustri e riconosciuti a livello internazionale tra cui: Walt Disney Pictures, Sony Pictures Imageworks, Universal Pictures, Weta Digital, Moving Picture Company, Seneca Colleges, 20th Century FOX, Warner Bros, Marvel Studios, DC Entertainment.

Nel 2001 è stato premiato come uno dei cinquanta sviluppatori Maya più riconosciuti dalla rivista francese: Pixelcreation. Da allora Daniele ha gestito, formato e istruito artisti in tutto il mondo attraverso seminari e pubblicazioni quali: ReelMatters per organizzazioni come InCG, VFX World, Autodesk Alias, Highend3D, TheCGCareer.com e attraverso il suo blog PixelSham.com.
L’esperienza di Daniele spazia dalla supervisione di grandi team di produzione, alla modellazione e allo sviluppo estetico, all’illuminazione e al rendering. Dai cicli VFX alla codifica manuale e alle implementazioni pratiche di grandi pipeline.

Daniele offre seminari e presentazioni ad artisti di tutto il mondo dal 2005 comprendo molteplici tematiche quali: la percezione, la composizione, l’illuminazione, il colore e la pratica del lavoro. Questo seminario è stato costruito per ispirare le nuove e le vecchie generazioni a diventare artisti digitali migliori e redditizi.
Leggi tutto

Daniele's reel

Awards

THE SUPERVISION TEAM WINNER OF THE 89TH ACADEMY AWARD WINNER FOR THE JUNGLE BOOK

THE LIGHTING TEAM WINNER OF THE 82ND ACADEMY AWARD FOR AVATAR
THE SUPERVISION TEAM WINNER OF THE 16TH VES AWARD FOR AVATAR: FLIGHT OF PASSAGE

THE SUPERVISION TEAM WINNER OF THE 15TH VES AWARD FOR THE JUNGLE BOOK

THE SUPERVISION TEAM WINNER OF THE 13TH VES AWARD FOR DAWN OF THE PLANETS OF THE APES

THE SUPERVISION TEAM NOMINATED FOR THE 13TH VES AWARD FOR THE HOBBIT: THE BATTLE OF FIVE ARMIES

THE SUPERVISION TEAM NOMINATED FOR THE 12TH VES AWARD FOR IRON MAN 3

THE SUPERVISION TEAM NOMINATED FOR THE 11TH VES AWARD FOR THE HOBBIT: AN UNEXPECTED JOURNEY

THE SUPERVISION TEAM WINNER OF THE 10TH VES AWARD FOR RISE OF THE PLANET OF THE APES

THE SUPERVISION TEAM NOMINATED FOR THE 10TH VES AWARD FOR THE ADVENTURE OF TINTIN

THE LIGHTING TEAM WINNER OF THE 9TH VES AWARD FOR KING KONG 360 3D

Filmografia

MULAN (CG SUPERVISOR: WETA DIGITAL)
RAMPAGE (CG SUPERVISOR: WETA DIGITAL)
JUSTICE LEAGUE (CG SUPERVISOR: WETA DIGITAL)
AVATAR: FLIGHT OF PASSAGE (SPECIAL VENUE) (CG SUPERVISOR: WETA DIGITAL)
WONDER WOMAN (WETA DIGITAL: CG SUPERVISOR – UNCREDITED)
THE JUNGLE BOOK (CG SUPERVISOR: WETA DIGITAL)
THE HOBBIT: THE BATTLE OF FIVE ARMIES (CG SUPERVISOR: WETA DIGITAL)
DAWN OF THE PLANET OF THE APES (CG SUPERVISOR: WETA DIGITAL)
IRON MAN 3 (CG SUPERVISOR: WETA DIGITAL) / (DIGITAL EFFECTS SUPERVISOR: WETA DIGITAL)
THE HOBBIT: AN UNEXPECTED JOURNEY (CG SUPERVISOR: WETA DIGITAL)
THE ADVENTURES OF TINTIN (CG SUPERVISOR: WETA DIGITAL)
RISE OF THE PLANET OF THE APES (LEAD LIGHTING TECHNICAL DIRECTOR: WETA DIGITAL)
KING KONG 360 3-D (VIDEO SHORT) (SENIOR LIGHTING TECHNICAL DIRECTOR: WETA DIGITAL)
AVATAR (SENIOR TECHNICAL DIRECTOR: WETA DIGITAL)
THE TALE OF DESPEREAUX (VISUAL EFFECTS)
THE CHRONICLES OF NARNIA: PRINCE CASPIAN (SENIOR LIGHTING TECHNICAL DIRECTOR: MPC)
SURF’S UP (VISUAL EFFECTS ARTIST: LIGHTING AND COMPOSITING)
THE WILD (LIGHTING SUPERVISOR)

Daniele's courses

No data was found

Daniele's events & free stuff

EventTecArt
TECHNOLOGY
VS ARTISTRY
DANIELE TOSTI - RAFFAELE CIRILLO
Two amazing professionals will face together the evolution in the Visual Arts thanks to the advance of technologies and how the education process could benefit from this.